Produkt dnia
Moll SPRINTER biurko
Moll SPRINTER biurko

1 690,00 zł

szt.
Moll SPRINTER COMPACT biurko
Moll SPRINTER COMPACT biurko

1 590,00 zł

szt.
Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
10 wskazówek, jak pomóc dziecku w pierwszych dniach szkoły
10 wskazówek, jak pomóc dziecku w pierwszych dniach szkoły

Jak zmotywować dziecko do rozpoczęcia nauki w szkole?

 

Zapisy do szkoły oznaczają nowy etap w życiu dziecka. Pierwsze prace domowe oraz późniejsze sprawdziany zapoznają ucznia z nowymi wyzwaniami. W szkole podstawowej wiele odgłosów dnia wciąż rozbrzmiewa gdy dziecko przyjdzie do domu. Po obiedzie dobrze jest się wyłączyć i odpocząć przez chwilę. Wystarczy od 60 do 90 minut na zabawę czy zwykłe patrzenie w dal. Gdy praca domowa musi być zrobiona, trudno jest przestawić się z powrotem w tryb pracy. Podajemy ważne rady i informacje, w jaki sposób dobra motywacja wspiera Twoje dziecko.

 

Jak zabrać się za pracę domową?

Dla pierwszoklasistów praca domowa jest czymś nowym, potrzeba więc czasu na przystosowanie się do niej. Jednak nawet starsze dzieci muszą być w stanie przestawić się z trybu zabawy na naukę. Oczywiście, dobrze jest rozpocząć od najprostszych zadań. Jeśli jednak trudno jest zacząć, niewielka zabawa umysłowa czy ćwiczenie na koncentrację mogą pomóc w sukcesywnym rozpoczęciu odrabiania lekcji. Ważne jest, by były formą rozrywki, pozwala to gładko przejść od zabawy do nauki.

Na przykład, Loewe Verlag proponuje serię karcianych gier naukowych zwanych „Clever Spielen” zapewniającą odpowiednie wprowadzenie dla dzieci z każdej grupy wiekowej. Te gry karciane to zabawa poprawiająca umiejętność koncentracji oraz zapamiętywania. Są starannie udekorowane humorystycznymi obrazkami oraz łatwo po nie sięgnąć. To motywuje dzieci i sprawia, że rozpoczęcie jest znacznie prostsze.

 

Jak motywować dziecko?

Podczas zabawy, dziecko ma okazję nauczyć się, jak smakuje sukces osiągnięty ciężką pracą. Słodycze wygrane w grze są o wiele bardziej wartościowe niż te, które każde dziecko może dostać w sklepie. Satysfakcja z wygranej da dziecku w przyszłości większą motywację. Jeśli nie doświadczy ono tego uczucia, nie będzie zachęcone do realizowania nowych celów. Tak samo rzecz się ma w przypadku nauki czy odrabiania lekcji. Jednak nie musi być to fizyczna nagroda, jak słodycze- motywacja przez rozpoznawanie jest o wiele ważniejsza. Jeśli dziecko otrzymuje dobrą ocenę, to poczucie osiągnięcia powinno być bezpośrednio kojarzone z wysiłkiem. Należy podkreślić, że nauka oraz przygotowania stanowiły podstawę osiągnięcia. W ten sposób, dziecko rozumie związek między nauką, a sukcesem. To zaś motywuje je do dalszych starań w przyszłości. Pochwała otrzymana od nauczyciela za dobrze wykonaną pracę jest cenna, trwała i zapewniająca uczucie satysfakcji. Sukces niesie za sobą nowy sukces, który będzie zachęcał do otrzymywania kolejnych pochwał. Motywacja jest niezbędna w sukcesywnej nauce. Jeśli dziecko chce się czegoś dowiadywać i jest zainteresowane tematem, będzie chciało się o nim więcej nauczyć.

 

Jak unikać porażek?

Pochwała oraz uznanie udowadniają dziecku, że jego ambicja się opłaciła. Przy okazji motywowania dziecka należy mieć na uwadze, że regresja jest naturalną częścią procesu rozwojowego oraz należy do niego. Ponadto, rodzice powinni wykazywać się cierpliwością przy okazji motywowania dziecka. Ważna jest radość z każdego, nawet najmniejszego sukcesu. Porównywanie osiągnięć innego dziecka wywiera niepotrzebną presję. Różnice między dziećmi są wspaniałe i nie można stosować wobec nich tych samych standardów, gdyż każde dziecko jest indywidualne i ma swoje mocne strony.

 

Top 10 wskazówek dotyczących odrabiania lekcji od MOLL-a

Oprócz ergonomicznie rozsądnego miejsca nauki, poniższe wskazówki pomogą rodzicom i dzieciom spędzić popołudnie bez stresu:

 

  1. Przed rozpoczęciem pracy domowej: ważna jest zdrowa przekąska oraz odpoczynek po jej spożyciu.

  2. Ustal czas nauki: nie pozwalaj pierwszoklasiście na więcej niż pół godziny bez przerwy.

  3. Utrzymuj porządek na biurku: szuflady, pojemniki i elementy dodatkowe zapewniają niezbędną przestrzeń do przechowywania.

  4. Zapewnij spokój bez rozpraszania uwagi- nauka jest efektywniejsza bez obecności rodzeństwa w tym samym pokoju oraz przy wyłączonym telefonie, radiu i telewizji.

  5. Promuj niezależność: dzieci przede wszystkim powinny być zachęcane do rozwiązywania zadań bez pomocy rodziców. Jeśli dziecko nie robi postępu, może poprosić rodzica o pomoc.

  6. Motywacja i poczucie sukcesu: zacznij od łatwiejszych zagadnień.

  7. Czasem zadanie brzmi skomplikowanie dla dziecka. Rodzic powinien wytłumaczyć trudne i niezrozumiałe słowa.

  8. Podsumujcie razem trudności- jeśli treść wciąż wydaje się niezrozumiała, należy skonsultować to z nauczycielem.

  9. Czy podobne zagadnienia były poruszane już wcześniej? To daje dziecku szansę do porównywania zadań.

  10. Krótkie przerwy między odrabianiem pracy domowej zapewnia więcej energii. Na przykład, ruchowe ćwiczenia w czasie przerw wskrzesza oraz zapewnia możliwość skupiania się; zapewnia relaks.

 

Jak zmotywować dziecko do nauki i ćwiczeń? 

  1. Dziecko powinno spróbować odrobić pracę domową bez pomocy rodzica, nim ten zaproponuje wsparcie. Wszystko, co zostało dotychczas wykonane, zasługuje na pochwałę.

  2. Wspieraj chęć dziecka do zgłębiania wiedzy, nawet jeśli powoduje to bałagan i trudności. Dopóki nic nie zostanie uszkodzone, dziecko powinno mieć możliwość zrealizowania swoich pomysłów i poznania ograniczeń.

  3. Chwal treść, nawet jeśli forma pozostawia wiele do życzenia! Bezbłędnie odrobiona praca domowa nie musi być zapisana starannie- można omówić to później.

  4. Bądź otwarty na kreatywne i nietypowe rozwiązania.

 

Czemu czas „po nauce” jest tak ważny?

Zdrowy rozsądek mówi ludziom, że czas "aktywnego uczenia się" jest szczególnie ważny dla trwałego zapamiętywania faktów i kontekstów. Jednak badania coraz częściej pokazują, że czas po nauce jest o wiele ważniejszy - czas, kiedy nie siedzimy przy biurkach, ale robimy coś innego. Dlaczego niektórzy uczą się lepiej w czasie „po” aktywnym studiowaniu? Można to wytłumaczyć w następujący sposób: Podczas nauki, nowa zawartość jest najpierw wprowadzana do pamięci krótkotrwałej, gdzie pozostaje przez kilka minut do godziny. Zawartość jest przechowywana na poziomie synaptycznym, aby można było z niej przesyłać na poziom systemowy. To wymaga konsolidacji tego, czego się nauczyliśmy. To umocnienie nabytej wiedzy może być wspierane ćwiczeniami relaksacyjnymi lub snem.

 

Czemu mózg potrzebuje przerw?

W przypadku dzieci oznacza to, że komputery, telefony i telewizory powinny być wyłączone na pewien czas po zakończeniu nauki, aby nie przeciążać mózgu emocjonalnie i psychicznie. Dlatego ważne jest, aby w stałej pamięci pełnej nowych treści mózg nie był natychmiast przytłoczony nowymi impulsami. Jeśli to konieczne, dziecko powinno trochę się zdrzemnąć, ponieważ podczas snu mózg przetwarza liczne wrażenia i informacje, które przyjął. Medytacje i ćwiczenia relaksacyjne mogą również wspomagać mózg w uczeniu się. Jeśli dziecko ma wielką potrzebę poruszania się, indywidualne ćwiczenia jogi lub spacer na świeżym powietrzu, na przykład na placu zabaw, mogą wspierać mózg w konsolidacji tego, czego się nauczyłeś.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl